חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

צוות יבנה בביקור בירדן

6/12/2016

לפני מספר ימים יצאנו קבוצת מטיילים מ"צוות יבנה" לשלושה ימי טיול בירדן, סקרנים לראות את המדינה השכנה ממזרח.

השכם בבוקר עלינו על אוטובוס שהביא אותנו לגבול ירדן בקרבת בית שאן, חצינו את הגבול ועלינו על אוטובוס תיירים ירדני מפואר, אליו הצטרף צוות ירדני שליווה אותנו במשך כל הטיול. לאחר חציית הגבול, נסענו לאורך עמק הירדן המזרחי, צפינו על תעלת ה-רור והמשכנו לרמת מואב, עד לעיר ג'רש, לביקור בשרידי העיר ההלניסטית רומית, אשר נשתמרה במצב מעולה במשך אלפיים שנה על רחובותיה, המקדשים, ההיפודרום ועוד. בתום הסיור וארוחת צהריים קלה, המשכנו בנסיעה דרומה על דרך המלך עד להר נבו, לתצפית מרהיבה ומרגשת אל הארץ המובטחת, ערבות יריחו וצפון ים המלח. בסיום הסיור המשכנו לעיר מדבא, לכנסיית סנט ג'ורג, בה נמצאת רצפת פסיפס נודעת (מלפני 1,500 שנה) המתארת לעולי הרגל את המקומות הקדושים בארץ ישראל ועבר הירדן. המשכנו בנסיעה לעבר פטרה בדרך המדבר אוטוסטרדה המקשרת בין ערב הסעודית, ירדן וסוריה.

צילום קבוצתי בעיר ג'רש

בבוקר יצאנו בשעה מוקדמת לסיור בפטרה. נכנסנו לפטרה עיר המתים הנבטית, דרך ואדי סיק מוסא, ובקיצור הסיק, וכעבור הליכה של כחצי שעה בינות קירות אדירים של אבן חול נובית, הגענו למפגש הקבורה הגדול והמפורסם בשם החאזנה. פטרה נחשבת כיום, ובצדק, כאחד משבעת פלאי תבל בעולם הקדום. כל מורשת התרבות הנבטית פרוסה וחקוקה באבן החול האדומה על פני קילומטרים.

טיילנו בין הקברים החצובים, האובליסקים, קברי מלכים, התיאטרון הבנוי בסגנון רומי, רחוב העמודים, מקדש האריות ועלינו לג'אבל א-דייר, על 900 המדרגות החצובות בסלע, כדי להשקיף מפסגתו לעבר הערבה.

למחרת, נסענו דרומה בדרך המלך העוברת בפסגות הרי אדום, עלינו על ג'יפים ונכנסנו לוואדי רם. טיילנו בחבל ארץ מדברי ובו הרי אבן חול נובית אדומה, הרי גרנית עצומים וקניונים בהם חרוטים ציורים וכתובות מהתקופה הנבטית. בתום הסיור המשכנו לעבר העיר עקבה, הנמצאת בתנופת פיתוח עצומה. בשעות הערב חצינו את הגבול לאילת וחזרנו בטיסה למרכז מלאי חוויות ורשמים.