חיפושדלג על חיפוש

סיור בנחל כזיב

20/03/2016

רשמי טיול סניף "צוות" יבנה בנחל כזיב

ביום שבת אביבי יצאו לטייל בנחל כזיב שבצפון, חברי סניף "צוות" יבנה, כשהם מצוידים בבגדים נוחים להליכה רגלית, כובעים, מים, נעלי הליכה, בגדי ים ומצב רוח טוב.

יצאנו כהרגלנו ממקום הכינוס בפארק המים בשעה 7:00 בדיוק, לאחר שחלק מהחברים חיכו במקום כבר החל מהשעה 6:30.

הדגש בטיול היה על ההליכה הרגלית, והוגדר כטיול למיטיבי לכת.

את המדריך, מודי, בעל חברת אצטרובל, אספנו בדרכנו ברמת אביב.

בדרך לצפון הרחוק, עשינו חניית בוקר קצרה בקניון עין המפרץ, שתינו כוס קפה והמשכנו בדרכנו.

כל הדרך עד להגעתנו לפארק גורן, לוותה בהסברים מפורטים ומאירי עיניים של מודי המדריך, על הנוף, על האתרים שעברנו, על גיאולוגיה, ארכיאולוגיה ועל אירועים היסטוריים בדרך להקמת המדינה כגון ההעפלה, פרשת אלטלנה, תנועת המרי, השבת השחורה, ליל הגשרים וכו'.

כדי להגיע לאפיק נחל כזיב, נדרשנו לרדת מפארק גורן, בירידה מאד תלולה אשר לוותה בהסברים על הצמחייה והפריחה הנהדרת בעונה זו של השנה.

תוך כדי הירידה לאפיק הנחל צפינו גם על המצודה הצלבנית המונפור אשר שרדה כמעט בשלמותה, ועל מצפה הילה אשר היו מצידו השני של הרכס.

באפיק הנחל ההליכה הייתה לאורך של כ–6 ק"מ, בחלקה בתוך המים הזורמים והקרירים אשר יצרו ממש מיזוג אוויר. לאורך הנחל ישנה צמחייה עבותה, עצים עתיקים, דגים הנקראים "חפף", מצוקים ומתלולים, פרחים מסוגים וזנים רבים אשר ביחד יוצרים נוף מדהים ביופיו.

הגענו לאורך אפיק הנחל עד עין טמיר, שם חלק מהחברים לבשו בגדי ים והשתכשו במים. לאחר מנוחה קצרה התחלנו לחזור ולעלות בחזרה לפארק גורן, עלייה תלולה אשר רובה ככולה שביל עיזים, המצריכה כושר טוב.

מפארק גורן נסענו ישירות לפקיעין, שם שמענו הסבר על פקיעין ועל החיים המשותפים בין הדרוזים, הערבים והיהודים.

לאחר ההסבר על פקיעין, אכלנו ארוחה דרוזית טעימה וגדושה לפי מיטב המסורת הדרוזית, וחזרנו הביתה שבעים ומרוצים למרות שלחלקנו היו שרירים תפוסים לאור ההליכה המאומצת בנחל כזיב.

החברים היו מאד מרוצים מהטיול למרות הקושי בהליכה שהיה לחלק מהם, וביקשו מהנהלת הסניף להמשיך ולקיים טיולים נוספים של מיטיבי לכת באותו הסגנון.

כתב: יו"ר סניף "צוות" יבנה, עו"ד שמואל פז.

צילם: אלי נמזר, חבר "צוות" סניף יבנה.

הביא לפרסום: אריק קמלגרן, חבר הנהלת סניף "צוות" יבנה.