חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סיור חווייתי בעיר דוד

1/12/2014

יום שישי הוא יום חופשי, יום לפעילות בהתאמה אישית. גדעון פרי ודויד רז החליטו שצריך לבקר ולראות מה שלומו של דוד מלכנו בעיר העתיקה. העיר העתיקה יפה אך נצורה, אין כניסה משום כיוון, מעקפים עשינו אך לא צלחה דרכנו. בסופו של עניין אל עיר הקודש ברגל עלינו, נכנסנו משערה וחלפנו במהרה על הרובע הארמני. גלשנו אל הכניסה בחורבות העיר העתיקה, שם בכניסה עומד וניצב סמלו של מלכנו דוד, "נבל דוד" מוזהב ומבריק מתמיד. התפצלנו לקבלת הדרכה וקבלנו מדריכה נחמדה, וקולה סופרן, שסיפרה על הנעשה בעיר הקודש בימים ההם והוסיפה מידע על פרנסי העיר באותה עת. צפינו בה גם וירטואלית.

המשכנו ללכת שבי אחריה אל מעמקי האדמה, הרחנו וחשנו את אבני ירושלים הקדומה שאינה יכולה לומר דבר, אבנים אלו לראותן בלבד ולדמיין את סיפורם. ירדנו בעוד כמה פיתולים אל נקבות השילוח, מקור המים של העיר הקדומה, וצעדנו בגאווה לאורכן. המים קרים מאוד, אך מחממים את הלב בעוצמת זרימתם. כך אלפי שנים ובהרגשה שאבות אבותינו חיו שם בעיר בעת ההיא, והיום זה אנחנו המשתכנים בה.

יצאנו אל האור מנקבת המים בצד האחורי, המקום לא כל כך נקי. הובלנו כעדר ברכב ערבי אל נקודת המפגש בצד הקידמי. בצהריים כול החברים מוזמנים לברנז' וכרגיל מקטרים כי לקחו לנו את הזכות לשבת סביב שולחן. חלק מהחברים נפגעו עד עומק נשמתם. וואו מה כבר קרה !, לא היה נורא ולא כל כך רע כמו שזה נשמע ונראה (חברים עברנו כבר בחיים הרבה יותר מזה ונשארנו בחיים). תם ונשלם פרק האוכל ולדרך יצאנו, עדין העיר נצורה.

שוב צעדנו אך הפעם בדרכנו הביתה. הלכנו סביב החומה המזרחית של ירושלים, נפנפנו לשלום "ליד אבשלום", המשכנו דרכנו במעלה ההר אל וואדי ג'וז. קולות רעם נשמעו באזור, מרחוק שוטרים פזורים לאורך הרחוב, עומדים וממתינים עד יעבור זעמם של הערבים הקיצונים. המתנו בקוצר רוח כשעה והכול הסתדר. האוטובוס הגיע, הלחץ השתחרר, לאוטובוס עלינו הפעם בלי סלים וחיש מהר אל ביתנו ממהרים.

היה מעניין ולא שיגרתי. הטיול היה חוויתי. להתראות בסיור הבא.