חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

יום כיף בחמת גדר ומסחה

6/03/2014

ביום חמישי, 13 פברואר 2014, ביום נעים וחמים, קמו השכם בבוקר 48 חברי צוות נחמדים ליום כיף משותף.

באוטובוס מפואר יצאנו לאל חמה, בנסיעה נעימה דרך כביש 431, כביש 6 וגם בכביש ואדי ערה. חלפנו על פני עפולה וחיש מהר לכפר תבור, "מסחה", הגענו. לארוחת בוקר עצרנו ובחצר מוזיאון המרציפן והיקב של מסחה ישבנו. ובמרחק של מבט נמצא מוזיאון המרציפן. התאספנו לשמוע בכמה מילים על הנעשה מעל מאה שנים במסחה, שמענו על סיפור השקדים והדרך בא מייצרים מרציפן ומוצרי לוואי נוספים. סיירנו במוזיאון המציג את יצירות הפיסול במרציפן, ואיך אפשר בלי, לטעום ולקנות מרציפנים ומוצרים נוספים. היה ממש נעים טעים.

"אוי כבר מאוחר", קרא דוד רז, חברים לאוטובוס כבר יוצאים, הדרך יפה וירוקה, הנוף מקסים. מי יודע כמה טונות של נוסטלגיה הביטו אל ימת התכלת המקסימה של ארצנו היפה. עלו בזיכרוני כמה משירי ארץ ישראל היפים. "כנרת, כנרת היית אז אחרת". "שם הרי גולן הושט היד וגע בם". "הרוח והמים והחושך נושקים על פני המים".

לא הספקתי/נו להירגע מהמבט על הכינרת וכבר הבטנו אל מעמקי הירמוך ועל המים הזורמים אל נהר הירדן הדרומי ובמורד הדרך לאל חמה/חמת גדר הגענו. למתחם נכנסנו, וחיש מהר בגדי ים לבשנו, אל המים החמים עמוסי המינרלים וריחם מעט חריף כולם נכנסו. אך מיד מתרגלים לריח ולצאת מהמים כבר לא רוצים.

שלוש שעות של חמימות ונעימות הספיקו. למסעדת "המחבת" אצו רצו החברים, לארוחת הצהריים כולם מגיעים. באמת היה טעים ונעים. עם בטן מלאה למופע התוכים ולחוות התנינים והחי בר אנחנו צועדים. למרות העייפות מהמים והאוכל, היה שווה להעיף מבט בחי בר על אם הדרך.

ובדרך חזרה, ובכדי לא לוותר על אף תפילה, נסענו אל קברו של רבי מאיר בעל הנס, שם עצרנו וכל אחד נשא את תפילתו. ועכשיו לא נותר כבר זמן והביתה אנו נוסעים. שקט, דממה, כמעט כולם ישנים. אל יבנה הגענו עייפים אך מאוד מרוצים.